sâmbătă, 19 septembrie 2009
Gropile din Drumul Taberei - la intrecere cu strangularile metroului usor
In fiecare dimineata, la stopul de la Razoare, asteapta un intreg cartier. O coloana imensa de masini adunate din tot Drumul Taberei incearca sa patrunda spre centrul Bucurestiului. Politistii dau neputinciosi din maini, asta pentru ca nu exista manual care sa-i invete cum sa fluidizeze traficul in zona respectiva. Nici sa-i grabeasca pe soferi nu pot. Cand prind veerdele, masinile trec incet si cu grija prin intersectie, pe motiv de gropi. Daca asfaltul ar fi fost bun, la stopul respectiv ar fi trecut zece autovehicule in loc de cinci. Pentru Razoare nu s-au gasit insa bani. Centrul, in schimb, a fost a mia oara asfaltat. Multi se intreaba care o fi fost ratiunea pentru care s-a turnat asfalt pe Ana Ipatescu, unde oricum asfaltul era ca-n palma, si nu s-a facut nimic in intersectii cum este cea de la Razoare. Mai ales ca, in geografia Bucurestiului, zona respectiva e un important punct nodal, legand Drumul Taberei de Centru. Respectivul cartier e prins ca-ntr-o punga fata de oras, avand doua mari iesiri: cea de la Razoare si linia lui 41. Cea de-a doua e ca si blocata de "metroul usor". Acesta a costat 15 milioane de euro si a redus cu 15 minute calatoria cu tramvaiul. In schimb, pentru ca arterele aferente traseului respectiv n-au mai apucat sa fie modernizate, a ingreunat dramatic traseul miilor de masini ramase fara o banda de circulatie. Perosnale tramvaiului sugruma arterele, iar acum edilii fac eforturi disperate acopere corul de injuraturi iscat de soferii prinsi in trafic. La Piata Crangasi, e deja dezastru. Fara sa tina cont de proiectul "metroului usor", primarii de la Sectorul 6 au aprobat largirea pietei, caci mai multe locuri de piata inseamna automat si mai multe "atentii". Tot un recital de injuraturi poate fi auzit si pe Stefan cel Mare, chiar in fata la IGP. Acolo, alt peron imens, de dimensiunile unuia de gara, a fost facut in statia de tramvai, luand in mod firesc din spatiul de manevra al soferilor. Cei mai inversunati sunt taximetristii: "Cu cat e peronu' mai mare, cu atata-i mai mare si spaga!", cred ei. Pozitia Primariei Capitalei, exprimata de dl. Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi, nu-i una care sa-i linisteasca pe soferi. "Bucurestenii mai trebuie sa aiba radbare. Din pacate, proiectul metroului usor nu a mers in paralel cu modernizarea strazilor afectate. Iar acest lucru s-a intamplat din aceeasi cauza pentru care nu s-a facut inca nimic pentru fluidizarea traficului dinspre zona de Vest spre Centru. Atat finantarile pentru strazile de pe linia lui 41, cat si proiectul pasajului de la Lujerului si proiectul liniei 5 de metrou - Drumul Taberei-Centru-Traian varianta Pantelimon, Colentina) sunt blocate acum de catre Consiliul General pe motive politice". Directorul Udriste spune ca metroul usor a fost facut pe baza studiilor facute de japonezi si ca reprezinta un prim pas al unei strategii urbane moderne: incurajarea transportului in comun si descurajarea celui facut cu masina proprie, ratiunile acestei gandiri fiind compleze: reducerea poluarii, cresterea sigurantei in trafic, fluidizarea traficului etc. Asfaltarea Centrului in defavoarea periferiei a fost preferata, in urma determinarilor stiintifice, luandu-se in calcul numarul masinilor ce trec pe arterele respective. "S-a facut o reabilitare integrala a Centrului. Aceasta nu se mai facuse de multa vreme. Lucrarile au o garantie de doi ani si au fost bine facute. De-abia asteptau inspectorii lui Sechelariu sa ne prinda cu ceva. In tot raul e insa si-un bine: strazile au fost facute perfec